SEO optimalizácia pre vyhľadávače

Optimalizácia pre vyhľadávače z anglickej skratky SEO (search engine optimization) sú techniky a praktiky slúžiace na vylepšenie pozície v internetových vyhľadávačoch.

SEO optimalizácia sa v prvom rade zakladá na:seo

 

  • linkbuilding-u (získavanie spätných odkazov)
  • linkbaiting-u (lákanie na spätné odkazy)
  • sociálneho marketingu (facebook, twitter, google+, a i.)
  • virálneho marketingu (budovanie povedomia o značke)
  • on-line PageRang-u (číselné ohodnotenie google-om)
  • a to všetko v kombinácii so sémantickým kódovaním webu.

Najdôležitejšou časťou SEOkvalitné kľúčové slová (tzv. keywords). Pri budovaní kvalitnej webstránky je nesmierne dôležité zachovať postup ako ich pre vyhľadávače optimalizovať. Spoločnosti, ktoré prevádzkujú vyhľadávanie sa v rámci zachovania disciplíny striktne riadia určitými pravidlami, ktorých nedodržanie sa bez súcitu trestá (web sa vo vyhľadávačoch nezobrazí, prípadne zobrazí sa na pozíciach, ktoré by si nikto neželal). SEO sa klasifikuje na pozitívne, tzv. White hat SEO a techniky, ktoré zakazujú, tzv. Black hat SEO (vyhľadávacie služby sa snažia Black hat SEO trestať).

Kvalitná SEO optimalizácia web stránky si vyžaduje analýzu, neustály dohľad nad výsledkami a pedantné ladenie.

Na obrázku nižšie je zobrazený výsledok vyhľadávania v internetovom vyhľadávači google pre kľúčové slová „rustikalny nabytok kosice„, ktorého pozícia figuruje na prvom mieste /ak neberieme do úvahy platené reklamy/ a to bez nutnosti využitia platenej reklamy spoločnosti google.

Táto pozícia plne odpovedá spokojnosti nášho klienta Haky nábytok.

ON PAGE faktory:

  • kvalitný (výstižný) názov webstránky
  • meta riadky: podrobný popis, súvisiace kľúčové slová, iné dôležité meta riadky
  • cielené použitie konkrétnych kľúčových slov na webstránke
  • bezchybný zdrojový kód webstránky, odkazová stránka
  • zdrojová architektúra webstránky a obsahu (označenie nadpisov, podnadpisov, menu a pod.)
  • textové odkazy, popularita odkazov, popularita obrázkových odkazov
  • samotné telo webstránky
  • odkazy v anchor texte, popularita externých odkazov, rozmanitosť odkazových zdrojov
  • použitie: Frames, JavaScript a Flash (ich použitie je treba minimalizovať, prípadne nepoužívať)

OFF PAGE faktory:

  • kvalita názvu domény hlavnej webstránky (URL)
  • kvalitná a kompletná mapa stránok, Google PageRank (najpodstatnejśí pre google vyhľadávanie)
  • kvalitné spätné odkazy a  samotná návštevnosť webstránky

SEO Audit je určitý proces, ktorý analyzuje web a zisťuje sa ním, aké pravidlá SEO daný web porušuje. Výstupom je report, ktorý obsahuje zoznam nedostatkov spolu s navrhovaným spôsobom ich nápravy.

Jedným z takzvaných „SEO TOOLS“ (bezplatných) je napríklad aj seoptimer, kde si môžete otestovať svoje webstránky a presvedčiť sa, či Váš web nepotrebuje záplaty a opravy. Na svete síce neexistuje úplná dokonalosť a preto nie je dokonalý ani každý web – môže sa k nej len o čosi priblížiť. V podstate sa je treba zásade snažiť o elimináciu hrubých chýb, ktoré sa počas spracovávania výsledkov pre internetové prehliadače tvrdo trestajú.

Neetická optimalizácia webstránok – niektoré metódy (špekulatívne a podvodné) optimalizácie pre vyhľadávače vyhľadávače penalizujú rapídnym znižovaním pozície webovej stránky vo výsledkoch, pretože používajú neetické metódy, ako spamdex-ovanie (SPAM), alebo techniky nazývané čierny klobúk (z ang. black hat). Za účelom zvýšenia pozície vo vyhľadávaní Ide napríklad o použitie bieleho textu na bielom pozadí. Nie len Google takéto techniky penalizuje obmedzením PageRanku (PR) teda napr. webstránka mala PR4 a po neetických technikách má PR0. Takéto obmedzenia Google niekedy robí aj na webstránkach, ktoré zobrazujú reklamu a na tých, ktoré predávajú odkazy.

Etická optimalizácia webstránok zahrňuje použitie legitímnych techník na zlepšenie čitateľnosti stránky a to napr. vyhýbaním sa neetických praktík, voľba ideálnej veľkosti písma, nepresmerovávanie a neotváranie nových okien pri návšteve webu, jej správna a logická štrukturalizácia a správne použitie tagov HTML, XHTML a/alebo XML. Samozrejme bezpečnosť webu je prvoradou nevyhnutnosťou! Ak je web deravý, ľahko preniknuteľný robotmi a/alebo útočníkmi, môže sa jednoducho stať, že na Vaše stránky nainfikujú škodlivý softwatre alebo Vám ukradnú a zmenia prístupové údaje. Vďaka tomu sa na web jednoducho v rámci bezpečného surfovania bez súcitu zakáže prístup (webstránku nie je možné zobraziť).